بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی

بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : دومين کنفرانس پدافند غيرعامل در بخش کشاورزي، منابع طبيعي، محيط زيست و علوم غذايي

تعداد صفحات : 8

چکیده مقاله:

به منظور بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان استان خراسان رضوی، سود دهی واحد های گلخانه ای خیار،گوجه فرنگی ،گل و گیاهان زینتی و توت فرنگی در استان طی یک دوره تولیدی در سال 94-93 مورد بررسی قرار گرفت .ایجاد و توسعه واحد های تولیدی محصولات گلخانه ای در این پژوهش با حمایت سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی بوده. این پژوهش نمونه ای تصادفی متشکل از 60 واحد تولیدی بوده و جهت جمع آوری داده ها از روش تکمیل پرسشنامه استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد از آنجا که امنیت غذایی پایدار در تولید داخلی محصولات اساسی بخش کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بوده ،افزایش بهره وری با ایجاد و توسعه واحد های گلخانه ای در سطح استان می تواندگامی موثر در تامین درآمد روستاییان و افزایش مهاجرت معکوس باشد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
با سلام،محصول دانلودی بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی آماده ارائه به شما پژوهنده عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی هدایت میشوید
بررسی عوامل موثر بر بهره وری محصولات گلخانه ای در درآمدزائی روستائیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی

دانلود این فایل

مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار

 مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای
تعداد صفحات: 14
نویسنده(ها):
فهیمه روحی – دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی، محلات، ایران
مرتضی رموزی – عضو هیئت علمی، گروه کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی، محلات، ایران- مسئول مکاتبات
محمود فتحی – استاد گروه کامپیوتر و برق، دانشگاه علم و صنعت تهران، ایران

چکیده:
در سالهای اخیر با افزایش تعداد خودروها و ترافیک جاده ای میزان تصادف ها افزایش پیدا کرده است. علت عمده ی تصادفات خطای اطلاعاتی است. اگر بتوان سطح اطلاعات راننده از محیط اطراف را گسترش دادف تحول شگرفی در ایمنی حمل و نقل به وجود می آید. این مهم از طریق سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS) میسر می شود. ADAS دستگاهی تعبیه شده درون خودرو می باشد. آن محیط را ارزیابی کرده و با ارسال اطلاعات اضافی و پیام های هشدار به صورت سریع تر به راننده باعث عکس العمل مناسب در زمان مناسب می گردد. سیستم های ADAS متفاوتی وجوددارند. از این قبیل می توان به سیستم های هشدار و جلوگیری از تصادف همیار، تقویت دید و هشدار موقعیتخطرناک اشاره کرد. در این مقاله توجه ویزه ای بر روی سیستم هایهمیار هشدار تصادف (CCWS) دارد. سیستم های همیار به محض تشخیص خطر، راننده را به وسیله ارسال پیام هشدار آگاه می کنند تا نسبت به موقعیت واکنش نشان دهد. این مقاله با ارائه ی یک معماری برای سیستم های همیار به بررسی برخی روش های هشدار و اجتناب از تصادف و تکنولوژی های قابل استفاده در خودروها به منظور اجتناب و جلوگیری از تصادف و مزایا و معایب هر روش و روش های انتشار پیام های هشدار می پردازد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
عنوان محصول دانلودی: مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار
یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و لینک دانلود مربوط به مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار را در ادامه مطلب ببینید
مقاله مروری در مورد سیستم های هشدار و اجتناب از تصادف به صورت همیار

دانلود این فایل

مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان

 مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: ششمین کنفرانس توسعه نظام مالی در ایران
تعداد صفحات: 16
نویسنده(ها):
علی بیات – عضو هیأت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
بهجت آب چر – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

چکیده:
هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط بین سبکهای شناختی تصمیم گیری و بازده مورد انتظار سرمایه گذاران بالقوه و بالفعل میباشد. هدف سرمایه گذاران حداکثر کردن بازده مورد انتظار است که در این راه آنان تلاش میکنند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهند. مهارت در تصمیم گیری کلید برنامه ریزی توفیق آمیز در سطوح است. تصمیم گیری، اصل و اساس برنامه ریزی را تشکیل میدهد. یکی از نیازهای اساسی در سازمانها همواره پرداختن به مقوله تصمیم گیری میباشد، چرا که فلسفه وجودی مدیریت، پیوندی ناگسستنی با تصمیم گیری دارد و انجام درست و مؤثر وظایف مدیریت بستگی کامل به آن دارد. سرمایه گذاران همواره به دنبال پیش بینی ریسک جهت اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری بهینه هستند. روش کار از لحاظ هدف کاربردی است. همچنین روش اجرای تحقیق و شیوه آزمون فرضیه های تحقیق از نوع شبه آزمایشگاهی میباشد. از لحاظ نوع تحقیق، توصیفی– استقرایی است. و برای انجام این تحقیق از افق زمانی تک مقطعی استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند برای سرمایه گذاران در تصمیم گیری و تدوین استراتژیهای سرمایه گذاری مفید باشد. روشهای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و با استفاده از نرم افزارهای آماری مثل SPSS و EXCEL می باشد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
اینک شما با جستجوی مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان وارد صفحه فروش فایل دانلودی مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان شده اید.

توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

مقاله ارتباط بین نوع رفتار سرمایه گذاران با بازده مورد انتظار آنان

دانلود این فایل

اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر مسیولیت پذیری و خودکنترلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان

اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر مسیولیت پذیری و خودکنترلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر مسیولیت پذیری و خودکنترلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر مسیولیت پذیری و خودکنترلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر مسیولیت پذیری و خودکنترلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر مسیولیت پذیری و خودکنترلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان :

سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : دومين همايش ملي سبک زندگي و خانواده پايدار

تعداد صفحات : 24

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی واقعیتدرمانی گروهی بر بهبود مسیولیت پذیری، و خود کنترلیدانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان به مرحله ی اجرا درآمد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه شهرستان فارسان در سال تحصیلی 95-1394 بود که به صورت نمونه گیری خوشه ای تعداد 150 دانش آموز انتخاب شدند و سپس 30 نفر که نمره آنان از پرسشنامه مسیولیتپذیری یک انحراف معیار پایین تر بود انتخاب و به صورت گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هرگروه 15 نفر) منسوب شدند. گروه های آزمایش و کنترل طی دو مرحله ی پیش آزمون و پس آزمونپرسشنامه های مسیولیت پذیری (کردلو، 1389 و خود کنترلی (تانجی 2004) را تکمیل کردند. سپس گروهآزمایش طی 9 جلسه ی 90 دقیقه ای واقعیت درمانی به شیوه گلاسر را دریافت کردند. نتایج تحلیل کواریانسچند متغیری نشان داد که ارایه واقعیت درمانی بر روی افزایش میانگین نمرات مسیولیت پذیری و خود کنترلیدانش آموزان موثر بوده است (P<0/05). نتیجه گیری شد که ارایه واقعیت درمانی بر روی بهبود متغیرهایپژوهش موثر بوده است.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید

دانلود این فایل

نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو

نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : همايش بين المللي معماري عمران وشهرسازي در آغاز هزاره سوم

تعداد صفحات : 14

چکیده مقاله:

معماری به طور کلی به عنوان تصورـ طراحی ـ درک و ساختن درواکنش به شرایط موجود تعریف میشود معماری به عنوان یک هنرچیزی بیش ازپاسخگویی صرف به نیازها یعملکردی جهت یک برنامه ساختمان سازی می باشد اساسا تجلیات فیزیکی معماری با فعالیت های انسانی مطابقت دارد بااین وجود نحوه چیدمان و سازماندهی فرم ها و فضاها تعیین می کند که چگونه معماری تلاش ها را به ثمر می رساند پاسخ ها را استخراج کرده و معانی را انتقال میدهد هرچه کثرت معانی بیشتر باشد محیط لذت بخش تر است مولوی 1385 قایل به وجود دودیدگاه درمورد زیبایی شناسی که درفضای شهری است گونه نخست ناشی ازتجربه ها ی لذت بخش ازمحیط بدون توجه به مفاهیم و اهداف عملکردی آن است و دسته دوم نوعی زیبایی شناسی است که علاوه برعوامل حسی دانش فرهنگ و الگوهای ازپیش تعیین شده نیز درآن موثر است بدین ترتیب نوعی پیوند میان احساس لذا ادراک زیبایی و معانی تداعی شده ازمنظر شهری قابل تحقق است ازاین رو دراین نوشتار به بررسی زیبایی شناسی فرمی مصالح ، رنگ، و کالبد و زیبایی شناسی نمادین معانی و نمادها درکنار سنجش دیگر ادراکهای عمومی مردم براساس ابعادچهاارگانه ایتلسون پرداخته خواهد شد تصویر ذهنی ازیک فضای معماری کلیه ذهنیت هایی است که محرکهای فضا برای ناظر بوجود میآورد زمانی که آن را باتجربیات خود اهداف و منظورهایش مقایسه می کند

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم
با سلام،محصول دانلودی نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو و بررسی کامل هدایت میشوید

نقش معماری دردرک و انتقال مفاهیم هویتی و ایجادزبان الگو

دانلود این فایل

مقاله بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان

 مقاله بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان :

مقاله بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1388 در جغرافیای طبیعی از صفحه 71 تا 82 منتشر شده است.
نام: بررسی تغیرات کیفی آب های زیرزمینی دشت ارسنجان
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کیفیت آب
مقاله NO3++ ،PH
مقاله EC و TDS
مقاله آبهای زیر زمینی و دشت ارسنجان

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: شعبانی محمد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مدیریت بهینه منابع آبی و حفظ و ارتقای کیفیت آنها نیازمند وجود اطلاعات در زمینه موقعیت، مقدار و پراکنش فاکتورهای شیمیایی آب در یک منطقه جغرافیایی معین می‌باشد. تغییر کیفیت آب های زیرزمینی و شور شدن منابع آب در حال حاضر خطری بزرگ در راه توسعه کشاورزی کشور بخصوص در اراضی خشک می‌باشد. این تحقیق در دشت ارسنجان در شمال شرق استان فارس صورت گرفته و هدف از آن مطالعه تغییرات کیفی و مکانی خصوصیات آبهای زیرزمینی از نظر پارامترهای EC، PH،NO3++ و TDS و پهنه بندی آبهای زیرزمینی منطقه جهت مصارف شرب و کشاورزی می‌باشد. نتایج نشان داد که مقدار EC و TDSاز شمال غرب دشت به سمت جنوب و جنوب شرق در حال افزایش است. در حالیکه مقدار NO3++ از جنوب و جنوب شرق به سمت شمال غرب در افزایش می باشد. علاوه بر این نتایج نشان داد که از نظر شرب، آب های زیر زمینی منطقه بر اساس دیاگرام شولر در چهار گروه خوب (17 درصد)، قابل قبول (4822 درصد)، نامناسب (3171 درصد) و بد (307 درصد) و ازنظر کیفیت، جهت استفاده در کشاورزی در چهار کلاس خوب (145 درصد)، قابل قبول (6614) مشکوک (1571 درصد) و بد (365 درصد) قرار می گیرند. همچنین نتایج نشان داد که از نظر درجه ایجاد مشکل در استفاده از آب های زیر زمینی در کشاورزی بیش از 75% درصد آب های زیر زمینی دشت ارسنجان دارای مشکل کم تا متوسط هستند.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید

دانلود این فایل

مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت

مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت

چکیده  
مقدّمه  
کمال به مثابه غایتمندى عینى درونى  
غایتمندى بدون غایت به مثابه اصل راهنماى حکم ذوقى  
زیبایى آزاد و مقیّد  
نتیجه گیرى  
منابع  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت

ـ اسکروتن، راجر، کانت، ترجمه على پایا، تهران، طرح نو، 1383

ـ کانت، ایمانوئل، بنیاد مابعدالطبیعه اخلاق، ترجمه حمید عنایت و على قیصرى، تهران، خوارزمى، 1369

ـ کانت، ایمانوئل، نقد قوّه حکم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، چ دوم، تهران، نى، 1381

ـ ماحوزى، رضا، «زیبایى طبیعى و اخلاق در اندیشه کانت»، پژوهش‏هاى فلسفى، در دست بررسى

ـ ماحوزى، رضا، «زیبایى و استقراء در فلسفه نقّادى کانت»، نامه حکمت، سال ششم، ش 1، بهار و تابستان 1387، 53ـ68

– Allison, H. E., Kant’s Theory of Taste, Cambridge University Press, First Published,

– Coleman, Fransis, The Harmony of Reason: A Study in Kant’s Aesthetics, Pittsburg, University of Pitssburg Press,

– Crawford, Donald, Kant’s Aesthetic Theory, Wisconsin, University of Wisconsin Press,

– Elliott, “The Unity of Kant’s Critique of Aesthetic Judgment” Immanuel Kant Critical Assessment, v. 4, 1996, p. 293-

– Ginsborg, H., Kant’s Aesthetics and Teleology, Stanford Encyclopedia of Philosophy,

– Kant, I, Critique of Pure Reason, Trans by Norman Kemp Smith, Pressdin Macmillan,

– Kirwan, james, The aesthetic in Kant, London & NewYork University Press,

– Scarre, Geoffrey, “Kant on Free and Dependent Beauty”, Immanuel Kant, Critical Assessment, v. 4, 1996, 320-

– Schaper, E, “Taste, Sublimity, and Genius: The Aesthetics of Nature and Art”, in The Cambridge Companion to Kant, Cambridge University Press,

– Zimmerman, E., “Kant: The Aesthetic Judgment”, Immanuel Kant Critical Assessment, v. 4, 1996, 158-

 

چکیده

کانت قوّه حکم تأمّلى (خیال) را قوّه ذوقِ زیباشناختى معرفى کرده است. هنگامى که خیال مستقل از فاهمه و عقل، و بر مبناى اصل غایتمندى ذهنى، صورت‏هاى محض اعیان را انتزاع کند، «زیبایى آزاد» عرضه مى‏دارد، و هنگامى که این صورت‏ها را با مفهوم کمال (غایتمندى عینى درونى) عین همراه سازد، «زیبایى مقیّد» عرضه مى‏دارد. کانت این اتّصال را در زیبایى مقیّد، اتّصال خیر و زیبا دانسته است. این نکته، ابهام وسیعى را در تلقّى کانت از معناى زیبایى ایجاد کرده است؛ به گونه‏اى که برخى از مفسّران، زیبایى مقیّد را زیبایى اصیل ندانسته، بلکه آن را محصول عقل دانسته‏اند. این نوشتار درصدد است با تشریح زیبایى آزاد و زیبایى مقیّد از نظر کانت، و تأکید وى بر استقلال حکم زیباشناختى، نادرستى این تفسیر را نشان دهد

کلیدواژه‏ها: خیال، فاهمه، عقل، زیبایى آزاد، زیبایى مقیّد، غایتمندى

 

مقدّمه

کانت در بخش شانزدهم نقد قوّه حکم، دو نوع زیبایى را از هم تفکیک کرده و گفته است

دو نوع زیبایى وجود دارد: زیبایى آزاد1 ((pulchritudo vaga، یا زیبایى صرفامقیّد2 (pulchritudo ad haerens). اوّلى هیچ مفهومى دالّ بر چیستى عین راپیش‏فرض نمى‏گیرد؛ دومى چنین مفهومى و کمال3 عین موافق با آن را پیش‏فرضمى‏گیرد. اوّلى زیبایى (قائم به ذات4) این یا آن شى‏ء خوانده مى‏شود؛ دومى که مقیّد به مفهومى است (زیبایى مشروط) به اعیانى منتسب مى‏شود که تحت مفهوم غایتى خاص قرار مى‏گیرند

وى براى زیبایى آزاد مواردى چون گل‏ها، بسیارى از پرندگان (همچون طوطى، مرغ مگس‏خوار، و مرغ بهشتى)، بسیارى از صدف‏هاى دریایى، نقوش یونانى (ala grecque)، شاخ و برگ‏هاى تزیینى حاشیه‏ها یا کاغذهاى دیوارى، موسیقى‏هاى فانتزى (قطعات فاقد موضوع [= تم]) و در واقع هرگونه موسیقى بدون کلام، و براى زیبایى مقیّد مواردى چون زیبایى انسان (مرد، زن، و کودک)، زیبایى اسب، و زیبایى عمارت (کلیسا، قصر، زرّادخانه، و خانه ییلاقى) را مثال زده است

این بخش از نوشته‏هاى کانت در باب زیبایى بسیار پیچیده و مبهم است؛ به گونه‏اى که بسیارى از مفسّران، به لحاظ همراهى زیبایى مقیّد با مفهوم کمال، این زیبایى را به عقل و اخلاق نسبت داده و بنابراین، با انکار اصالت آن، حصول این زیبایى را نتیجه اعمال دخالت عقل دانسته‏اند. این مفسّران، اساسا زیبایى را منحصر به زیبایى آزاد دانسته و بنابراین، زیبایى مقیّد را به دلیل دخالت عقل در صورت‏بندى آن، فاقد ارزش زیباشناختى انگاشته‏اند.7 به عقیده این گروه از مفسّران، شیئى که به عنوان زیبایى مقیّد داورى شده است، واجد معیارهایى از کمال عین است که این معیارها، نوع خاصّى از زیبایى را که متفاوت با زیبایى آزاد است عرضه مى‏دارند؛ به گونه‏اى که اشیایى که واجد زیبایى مقیّدند، اساسا دنباله زیبایى آزاد نیستند.8 براى مثال، کُلمن مدّعى است: «دراحکام زیبایى مقیّد، به علّت وجود مفهوم‏هاى «متعینِ» غایات و کمال، به قوّه ذوق نیازى نیست.»9 کرافورد نیز مدّعى است: «در احکام مربوط به زیبایى مقیّد، [عبارت ]“اینزیباست”، به عنوان اظهارى از مجاورت با کمال یا ایده‏آل آن نوع، مورد داورى قرار مى‏گیرد.»10 اسکروتن نیز زیبایى مقیّد را مستلزم مفهوم‏سازى قبلى از عین دانسته وبنابراین، زیبا خواندن چنین اعیانى را تنها از طریق کارکردهاى اخلاقى آنها ممکن شمرده است.11 به عقیده وى، زیبایى مقیّد، فاقد اسکلت زیبایى آزاد است؛ بدین معنا که هم به وجود عین (کارکرد آن)، و هم در نسبت با غایات اخلاقى به غایتى معین نظر دارد و بنابراین، زیبایى خود را از آن جهت که نمایش‏دهنده و تأمین‏کننده اهداف اخلاقى است به دست مى‏آورد. گینسبورگ نیز با تأکید بر نقش عقل در داورى‏هاى زیباشناختى در زیبایى مقیّد، این معنا از زیبایى را با هنر تمثّلى12 (سمبولیک)، که در آن اثر هنرىبیان‏کننده خیر و کمال اخلاقى است، تطبیق داده است

این تفسیر از تمایز زیبایى آزاد ـ مقیّد، اگرچه رایج است، ولى صحیح نیست. به منظور نشان دادن نادرستى این تفسیر، لازم است نخست عباراتى چون کمال، غایتمندى ذهنى، و رضایت زیباشناختى را ملاحظه نماییم تا در نتیجه آن، بتوانیم تمایز حکم زیباشناختى از احکام معرفتى و اخلاقى (عقلى) را مبناى قرائت صحیح خود از دیدگاه کانت قرار دهیم

کمال به مثابه غایتمندى عینى درونى

کانت مدّعى است: متخیّله در تأمّلات زیباشناختى خود، صرفا بر مبناى غایتمندى ذهنى (صورى) صورت محض اعیان را تأمّل کرده و در نتیجه، به احساس رضایت و لذّتى زیباشناختى دست مى‏یابد. وى با تفکیک غایتمندى ذهنى از غایتمندى عینى، و تعریف نوع اخیر به مثابه «نسبت کثرات با غایتى معین»،14 احکام مربوط به زیبایى محض (آزاد) را از هرگونه غایتمندى عینى ناظر به مفهوم سودمندى (استفاده) و کمالِ عینْ مستقل دانسته و بنابراین، امر زیبا را که بر غایتمندى صرفا صورى یعنى غایتمندى بدون غایت مبتنى است از مفهوم خیر که بر غایتمندى عینى (غایتمندى با غایت) یعنى نسبت عین با غایتى معیّن مبتنى است، تفکیک کرده است

کانت با تقسیم غایتمندى عینى به بیرونى (یعنى سودمندى) و درونى (یعنى کمالِ عین)، و خالى بودن حکم ذوقى محض از هردوى آنها، نکته فوق را توضیح داده است. از نظر وى، در «سودمندى»، به نسبت خارجى عین با دیگر اعیان و با کل، و در «کمال»، به نسبت درونى اجزا کثیر با مفهوم چیستى عین توجه مى‏شود که این (کمال) نیز به «کمال کیفى» یعنى توافق کیفى کثرات (اجزا) عین با مفهوم چیستى عین، و «کمال کمّى» یعنى توافق کمّى کثرات با مفهوم چیستى عینْ تقسیم مى‏گردد. قوّه حکم تأمّلى، آن‏گونه که در دقیقه اوّل ذکر شده است،15 در انتزاع صورت محض اعیانْ هیچ توجهى به وجود خارجى آنها و نسبتشان با دیگر اعیان ندارد. بنابراین، در چنین تأمّلى، اساسا به رابطه خارجى اعیان و سودمندى آنها توجهى نمى‏شود. امّا، این صورت محض از هر دو مفهوم کمال کیفى و کمّى نیز مستقل است؛ زیرا همراهى کمال، خلوص آن را از بین مى‏برد

براى داورى درباره غایتمندى عینى، همیشه به مفهوم یک غایت (و اگر این غایتمندىْ باید، نه یک غایتمندى بیرونى [سودمندى]، بلکه درونى باشد) به مفهوم غایتى درونى نیازمندیم که حاوى مبناى امکان درونى عین باشد؛ لیکن چون یک غایت به طور کلّى چیزى است که مفهومش را نمى‏توان مبناى امکان خود عین شمرد، پس براى تصوّر کردن غایتمندى عینى در یک شى‏ء، مفهومى که دالّ بر چیستى آن شى‏ء است بایستى از قبل معلوم باشد و توافق کثرات در شى‏ء مزبور با این مفهوم (که قاعده پیوند کثرات در شى‏ء را به دست مى‏دهد) کمال کیفى شى‏ء است. [امّا ]کمال کمّى به معناى تکمیل هر شیئى در نوع خویش،; مفهوم صرفى از کمّیت (از تمامیت) است. در این حالت، چیستى شى‏ء از قبل معیّن دانسته شده و سؤال فقط بر سر این است که آیا شى‏ء همه لوازم ضرورى را داراست یا نه؟ [امّا عنصر ]صورى در تصوّر شى‏ء، یعنى توافق کثرات با یک وحدت (بدون اینکه معیّن باشد این [وحدت ]چه باید باشد)، هیچ‏گونه غایتمندى عینى‏اى را نمى‏شناسد؛ زیرا چون از این وحدت به مثابه غایت (آنچه که شى‏ء باید باشد) قطع‏نظر شده است، چیزى جز غایتمندى ذهنى تصوّرات در ذهن شهودکننده باقى نمى‏ماند و این،; حاکى از هیچ کمالى از عین نیست، زیرا عین در اینجا به وسیله مفهوم غایتى اندیشیده نشده است

بدین ترتیب، کانت از غایتمندى عینى درونى یا همان کمال، چیستى شى‏ء (آنچه شى‏ء باید باشد) را در نظر دارد که اجزاى کثیر یک شى‏ء در نسبت با آن چیستى، وحدت یافته و اندیشیده مى‏شوند. به عقیده وى، در احکام مربوط به زیبایى آزاد، برخلاف زیبایى مقیّد، از این مفهوم صرف‏نظر مى‏شود؛ زیرا حکم زیباشناختى بر مبناى غایتمندى بدون غایت شکل مى‏گیرد و همراه کردن مفهومى از کمال، «آزادى قوّه متخیّله را که با نظاره شکل به بازى درمى‏آید، فقط محدود خواهد کرد.»

غایتمندى بدون غایت به مثابه اصل راهنماى حکم ذوقى

 

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد
اینک شما با جستجوی مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت وارد صفحه فروش فایل دانلودی مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت شده اید.
توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

مقاله زیبایى مقیّد و زیبایى آزاد از نظر کانت

دانلود این فایل

مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها

 مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی نظام پیشنهادها

تعداد صفحات: 12

نویسنده(ها):

سعید فتح الهی راد – دانشجوی مقطع دکتری رشته مدیریت و دبیر نظام پیشنهادهای شرکت سایکو
نازیلا نجابت –

چکیده:

امروزه کمتر کسی به ضرورت اجرای نظام پیشنهادها در سازمان های ایرانی که اغلب از ضعف بهره وری و بهره مندی موثر از ظرفیت فکری نیروی انسانی خود رنج می برند تردید دارد، اما نتایج نه چندان رضایت بخش اجرای نظام پیشنهادها در سازمان های کشور، نشانگر ضرورت برخورد تخصصی تر و توجه بیشتر به ظرایف و مهارت های طراحی و استقرار این سیستم حساس مدیریتی در سازمان هاست، چرا که بی شک ساده نگری به این امر نتیجه ای جز شکست به همراه نخواهد داشت.
یکی از اصول و مهارتهای لازم برای اجرای سیستم پیشنهادها در سازمان ها و یا رونق بخشی به سیستم استقرار یافته، سنجش آمادگی سازمان از نظر دارا بودن پارامترها و ویژگی های موثر در کارکرد نظام پیشنهاد هاست. این امر به سازمان ها کمک خواهد کرد که با بینش عمیق تری مشکلات و چالش های پیش روی خود را بشناسند و همچنین راهنمای عملی برای تعیین مسیر آینده بیابند. در این مقاله بر اساس دیدگاه ها و تجارب نویسندگان مدلی برای این سنجش و نتیجه گیری حاصل از آن ارائه شده است. در این مدل 37 پارامتر در حول 3 محور: سبک رهبری سازمان، پارامترهای مربوط به ویژگی های کارکنان و پارامترهای سازمانی ارائه شده است. این مدل از سیستم امتیاز دهی برخوردار بوده و هر پارامتر بر اساس اهمیت سهمی از 1000 امتیاز کل را داراست.
چگونگی ارزیابی و تعیین امتیازها و همچنین چگونگی نتیجه گیری از آن و ارائه توصیه های عملی بر مبنای امتیاز حاصله، بخش های بعدی مقاله را به خود اختصاص داده است.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
با سلام،محصول دانلودی مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها آماده ارائه به پژوهندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها و بررسی کامل هدایت میشوید
مقاله طراحی و ارائه مدل تطبیقی برای سنجش آمادگی سازمانها در اجرا و یا پیش برد نظام پیشنهادها

دانلود این فایل

مقاله تولید هماهنگ های نسبیتی مرتبة بالا از پلاسمای فروچگال

 مقاله تولید هماهنگ های نسبیتی مرتبة بالا از پلاسمای فروچگال

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تولید هماهنگ های نسبیتی مرتبة بالا از پلاسمای فروچگال دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تولید هماهنگ های نسبیتی مرتبة بالا از پلاسمای فروچگال کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تولید هماهنگ های نسبیتی مرتبة بالا از پلاسمای فروچگال،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تولید هماهنگ های نسبیتی مرتبة بالا از پلاسمای فروچگال :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: کنفرانس فیزیک ایران 1386

تعداد صفحات: 4

نویسنده(ها):

فاطمه عباسی – دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان
علیرضا بهرام پور – دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، دانشگاه صنعتی شریف
حسن رنجبر عسکری – دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان
رضا فرهی مقدم – دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

چکیده:

با تابش لیزرهای پرقدرت فمتوثانیه ای بر روی پلاسما، به الکترون ها و ذرات باردار نیروی الکترومغناطیسی شدیدی وارد می شود،که منجر به تابش هماهنگ های بالای موج تابشی می شود . راندمان تولید هماهنگ ها افزایش شدت لیزر تابشی افزایش می یابد تا آنجا که سرعت ذرات غیر نسبیتی تبدیل به سرعتهای نسبیتی می شوند . با نوشتن قانون بقاء بار الکتریکی جرم و انتقال تکانه برای ذرات باردار و معادلات ماکسول برای میدان های الکترومغناطیسی، معادلات حاکم بر هماهنگ های مرتبه بالا حاصل شده اند،فرمول بندی هایی که در کارهای قبلی ارائه شده ا ست قادر به حل تا هماهنگ سوم می باشد،در حالی که فرمول بند ی و برنامه محاسباتی ارائه شده در این مقاله قادر به حل و محاسبه هر هماهنگ دلخواهی می باشد،در نهایت نتایج عددی برای هماهنگ هفتم ، هشتم ، نهم با نتایج تجربی مقایسه شده است .

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید

دانلود این فایل

مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان

 مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: همایش بین المللی مدیریت
تعداد صفحات: 23
نویسنده(ها):
سیده منا علی کوثری – دانشجوی کارشناسی ارشد ،دانشگاه آزادعلوم وتحقیقات خوزستان،اهواز،ایران
مریم زنگنه – دانشجوی کارشناسی ارشد ،دانشگاه آزادعلوم وتحقیقات خوزستان،اهواز،ایران

چکیده:
هدف. هدف از این تحقیق بررسی رابطه یادگیری اجتماعی براعتماد سازمانی کارکنان تعمیرات منازل شرکت نفت آبادان است.روش بررسی: جامعه آماری این پژوهش کارکنان ستادی آن سازمان بود که نمونه ای بهحجم 04 نفر از آن به صورت تصادفی انتخاب شدند . ابزار به کاررفته برای سنجش یادگیری اجتماعی با مولف های یادگیری در این پژوهش که با استفاده از مدل یادگیری سازمانی تمپلتون وهمکاران 2442است که مولف های آن آگاهی ،ارتباطات ، ارزیابی عملکرد ، دانش افرایی ،تطبیق محیطی ،یادگیری اجتماعی ،مدیریت سرمایه فکری ،پیوند سازمانی است ومدل اعتماد سازمانی لیکرت که دارای مولف های تعهدسازمانی ، صداقت درستی،شایستگی ،قابل اتکاء است. که دربخش اداری تعمیرات منازل شرکت نفت آبادان صورت گرفته است.برای تجزیه وتحلیل داده از ضرایب همبستگی پیرسون ورگرسیون چند گانه با استفاده ازنرم افزارspssاستفاده شده است. یافته ها: نتایج این پژوهش نشان می دهد که از این متغیر های مدل یادگیری بر اعتماد سازمانی که آگاهی با صداقت ودرستی و ارزیابی عملکرد با تعهد سازمانی ویادگیری اجتماعی با شایستگی وپیوند سازمانی با قابلیت اتکاءو پیوند سازمانی با تعهد سازمانی بیشترین همبستگی رادارند. از آنجایی که میزانsigدر انها بیش از 005 است در متغیرهای آگاهی با شایستگی وارتباطات باصدا قت ودرستی وارتباطات با تعهد سازمانی و دانش افزایی با تعهد سازمانی و تطبیق محیطی با تعهد سازمانی ومدیریت سرمایه فکری با صداقت و شایستگی وپیوند سازمانی با شایستگی رابطه معنی داری نداردوفرضیهH0 رد می شود

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
پژوهشگر گرامی فایل کامل مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان با تنظیمات کامل و دقیق آماده مطالعه و بررسی شما می باشد شما با دانلود فایل مقاله بررسی رابطه یادگیری واعتماد سازمانی در بخش اداره کارکنان تعمیرات شرکت نفت آبادان دیگر نیاز به ویرایش اساسی در داخل فایل را ندارید برای مشاهده بخشی از متن فایل بر روی دکمه “توضیحات بیشتر ” در پایین این متن کلیک کنید.

دانلود این فایل