مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران

 مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: کنفرانس ملی خرما، چالشها و پتانسیلهای تولید و صادرات خرما در ایران

تعداد صفحات: 7

نویسنده(ها):

مجید دهمرده – عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زابل
مهدی دهمرده – عضو هیئت علمی دانشگاه زابل

چکیده:

خرما از محصولات کشاورزی ارزشمند ایران است که نه تنها در تغذیه بومیان مناطق خرما خیز نقش مؤثری دارد، بلکه در بازارهای جهانی نیز خریداران فراوانی را به خود اختصاص داده است. تولید خرما در ایران به قرنها پیش برمی‌گردد. در حال حاضر نیز بخشهای قابل توجهی از اراضی باغی کشور به پرورش این گیاه اختصاص دارد. این تحقیق در سال 1384 به منظور بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران انجام گرفت. نتایج نشان داد که میزان تولید خرمای کشور حدود 965 هزار تن بوده که 08/96 درصد آن از اراضی آبی حاصل شده است که در این میان سهم تولید اراضی دیم 92/3 درصد بوده است. بیشترین تولید خرمای کشور به استان کرمان با دارا بودن 42 هزار هکتار نخل بارده و با داشتن 270-200 هزار تن تولید، تعلق دارد به طوریکه با 58/16 درصد سهم در تولید خرما در جایگاه نخست قرار گرفته است. پس از آن استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، منطقه جیرفت و کهنوج فارس، خوزستان و بوشهر به ترتیب با: 68/14، 24/14، 22/14، 50/13، 10/13 و 75/12 درصد سهم در تولید خرمای کشور در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. هفت استان مزبور جمعا 06/99 درصد خرمای کشور را تولید کرده‌اند. همچنین ارزش صادراتی خرمای ایران در فاصله سالهای 1378 تا 1384 از رقم 22798 هزار دلار به 187419 هزار دلار افزایش داشته است که این مهم لزوم بازاریابی مناسب خرما در ایران را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
پژوهشگر گرامی فایل کامل مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران با تنظیمات کامل و دقیق آماده مطالعه و بررسی شما می باشد شما با دانلود فایل مقاله بررسی اهمیت بازاریابی خرما در ایران دیگر نیاز به ویرایش اساسی در داخل فایل را ندارید برای مشاهده بخشی از متن فایل بر روی دکمه “توضیحات بیشتر ” در پایین این متن کلیک کنید.

دانلود این فایل